Eva Sipman is van huis uit bestuurskundige met veel ervaring op het gebied van Crisismanagement en Crisiscommunicatie. Tijdens haar werkzaamheden voor Het Nederlandse Rode Kruis heeft ze ervaring opgedaan met diverse crises op verschillende niveau’s, dus zowel operationeel als tactisch en strategisch. Als trainer legt ze het accent op de menselijke kant van een crisis, met als middel communicatie.
Crisiscommunicatie
Eva Sipman is een expert op het gebied van Crisiscommunicatie. Eva weet als geen ander welke informatiebehoefte er bij welke doelgroep ligt en kan dit dan ook vertalen in teksten. Communicatie is altijd twee-richtingenverkeer tussen de zender en de ontvanger. Laat u steken vallen, dan is de kans groot dat u de controle verliest. Eva kan als geen ander duidelijk maken waarom je welke middelen wanneer inzet om op een correcte manier de diverse stakeholders van informatie te voorzien. Een goede voorbereiding op crisis is hierbij essentieel. En ook op het gebied van communicatie kunt u veel meer voorbereiden dan u denkt.
Daarnaast heeft Eva veel kennis van de psychologie rondom crisis. Wie heeft behoefte aan wat en waarom. Deze kennis past Eva dan ook veelvuldig toe in het trainingen en adviezen. Zo kan Eva u ook helpen in het omgaan met heftige situaties binnen uw organisatie, door middel van goede bijeenkomst, nieuwsbrieven en dergelijke. Meer weten? Neem contact op via eva@how2respond.nl